Η σχολική χρονιά σε λίγο αρχίζει και δεκάχρονοι μαθητές αναμένεται να μεταβούν από τα Δημοτικά σχολεία στα Γυμνάσια της χώρας μας. Μια ευχάριστη όμως έκπληξη τους περιμένει αφού μαζί με τα βιβλία τους θα προμηθευτούν και Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές για τις ανάγκες των μαθημάτων.
Ας κάνουμε τώρα μια σύγκριση με το έτος 1994 όταν εμείς πηγαίναμε Α' Γυμνασίου για να διαπιστώσουμε πόσο γρήγορα αλλάζουν τα πράγμα και στη χώρα μας.
1. Στην αίθουσα πληροφορικής του σχολείου μου είχαμε μόνο 10 pc έκτον οποίων μόνο ένας υπολογιστής αυτός του καθηγητή πληροφορικής, είχε κάτι που τότε αποκαλούσαμε για πρώτη φορά ιντερνέτ!
2. Οι σελίδες που θέλαμε να δούμε στον υπολογιστή του καθηγητή μας κάναν μια μέρα για να κατέβουν. Έπρεπε δηλαδή να αφήσουμε ανοιχτό τον υπολογιστή στην αίθουσα όλο το βράδυ, για να δούμε κάτι πολύχρωμα γράμματα και πολύς χαμηλής ανάλυσης εικόνες την επόμενη.
3. Μαθαίναμε να σχεδιάζουμε καραβάκια και σχήματα με τη βοήθεια μας χελώνας, στη Logo.
Σήμερα το 2009, οι μαθητές που θα ξεκινήσουν τα μαθήματα τους στα δημόσια Γυμνάσια τις χώρας μας θα έχουν εκτός από εξοπλισμένες αίθουσες διδασκαλίας με έναν υπολογιστή για τον καθένα, πρόσβαση στο διαδίκτυο και τα βιβλία τους σε ηλεκτρονική μορφή.
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι το κόστος και το μέγεθος των υπολογιστών έχει μειωθεί πολύ και οι υπολογιστές αρχίζουν να γίνονται εργαλείο για όλους.
Σκεφτείτε φορητό υπολογιστή αντί για μολύβι και τετράδιο στη τάξη!!!
2 σχόλια:
εσύ το 1994, πήγαινες 1η Γυμνασίου, εγώ τελείωνα 1η Πολυτεχνείου! Να περιγράψω τις εντυπώσεις μου, σε σχέση με την πληροφορική? Εργαστήριο Υπολογιστών (το λεγόμενο Μ.Ο.Π., με επιδότηση από τα τότε Μεσογειακά Ολοκληρωμένα Προγράμματα!), μάθημα "Προγραμματισμός Ηλεκτρονικών Υπολογιστών".
1994: Pascal, Fortran, C για προγράμματα υπολογισμού ακολουθίας αριθμών Fibonacci και σχεδιασμός Γραφικής Παράστασης με συντεταγμένες Χ και Υ. Σειρές και δείκτες. Τερματικά και σύστημα UNIX!
2009: Το ίδιο ακριβώς αντικείμενο!Υπολογιστές δεν ξέρω εάν έχουν αλλάξει.
Αυτό που έχω να παρατηρήσω δηλαδή είναι ότι ενώ οι γλώσσες προγραμματισμού έχουν προχωρήσει και οι ανάγκες σε γνώσεις απαιτούν μια πιο μοντέρνα αντιμετώπιση, κάποιες αντιλήψεις έχουν μείνει στο μακρινό 1994!
Τ.
Τάσο επειδή γνωριζόμαστε προσωπικά ξέρω ότι δεν είσαι τόσο απαισιόδοξος όσο παρουσιάζεσαι στο παραπάνω Post. Σίγουρα πρέπει να γίνουν επιπλέον βήματα στο τομέα τον Νέων Τεχνολογιών αλλά ας μην ξεχνάμε και την απόσταση που καλύψαμε σε σχέση με τις άλλες «ανεπτυγμένες» χώρες μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα! Ας μην αδικούμε τους λίγους ανθρώπους που εργάζονται φιλότιμα ακόμα γιαυτή τη χώρα. Είναι κρίμα γιατί είναι λίγοι!!! :)
Δημοσίευση σχολίου